Wiosenna dieta idealna dla zębow

Za oknami pogoda coraz piękniejsza. Słońce dodaje nam energii, motywuje, sprawia, że jesteśmy szczęśliwsi. Nie ma nic lepszego, niż wykorzystanie czasu wczesnej wiosny dla siebie i swojego zdrowia. W tym okresie warto również zastanowić się co zrobić, by poprawić kondycję naszych zębów. Nie od dziś wiadomo, że lśniące uśmiech to najpiękniejsza ozdoba. 

 

Wiosna kojarzy nam się z zielenią i przeróżnymi kolorami w jej otoczeniu. Podobnie jak w naturze, na naszych stołach goszczą różnobarwne dania, oparte na świeżych warzywach, rybach, nabiale. Jakie potrawy warto mieć w lodówce? Dieta wzmacniająca zęby powinna być przede wszystkim bogata w odpowiednią ilość składników mineralnych oraz witamin ułatwiających ich wchłanianie. Wszystko co zawiera wapń, witaminę A i D, fosfor i cynk będzie na pewno naszym sprzymierzeńcem. Gdzie je znaleźć?

 

Produkty zawierające WAPŃ:

- mleko krowie lub kozie

- kefiry

- jogurty

- chude twarogi

- ser żółty (uwaga! zawiera on również sporo tłuszczu, dlatego mimo wszystko powinien być spożywany w rozsądnej ilości)

- jaja

- nasiona maku, słonecznika i sezamu

- orzechy

- rośliny strączkowe (soja, fasola)

- kapusta

- jarmuż

- natka pietruszki

- brukselka

- brokuły

- kapusta

- czosnek

- chleb razowy

 

Produkty zawierające WITAMINĘ D (dzięki niej lepiej wchłania się wapń) I FOSFOR:

- tłuste ryby morskie

 

Produkty zawierające CYNK (wzmacnia zęby i kości):

- mięso indyka

- kraby

-  wątróbka cielęca

- dynia

 

Produkty bogate w WITAMINĘ A (wpływa korzystnie na błonę śluzową):

- marchew 

- brzoskwinie

- morele

- wiśnie

- śliwki